Emanuel Ungaro

Značky

Ve svých 22 letech se Ungaro přestěhoval do Paříže. O tři roky později začal navrhovat pro dům Cristóbala Balenciagy a po tři roky z něj odešel pracovat pro Courrègese. O čtyři roky později, v roce 1965, si Ungaro s pomocí švýcarské umělkyně Sonji Knapp a Eleny Bruna Fassio otevřel v Paříži vlastní módní dům.

Tento mladý muž díky svému potencionálu vytvořil značku, která je známá po celém světě a to nejen v zemích módy jako je Itálie či Francie kde vládne například Dolce & Gabbana, Versace nebo Gucci.

Historie značky

Ungaro uvedl na trh svou první kolekci pánských oděvů Ungaro Uomo v roce 1973 a svůj první parfém Diva o deset let později v roce 1983. Ungaro se zúčastnil módní přehlídky The Battle of Versailles, která se konala 28. listopadu 1973.

Později následovaly parfémy Senso (1987), Ungaro (1991) a Emanuel Ungaro For Men (1991). V roce 1996 uzavřel partnerství se Salvatorem Ferragamem a v roce 1997 vytvořili Ungaro, Ferragamo a Bulgari novou společnost: Emanuel Ungaro Parfums. Následovaly nové parfémy Fleur de Diva (1997), Desnuda (2001) a Apparition (2004).

Na konci 70. let 20. století módní novinář Michael Roberts při zahájení nedělního sloupku v deníku The Times řekl: „Emanuel Ungaro má velké kouzlo. Nosí ho na krku“.

V osmdesátých letech vstoupil Ungaro do svého snad nejvlivnějšího období, kdy interpretoval dobovou agresivní siluetu se širokými rameny pomocí řasení, řasení a drapérií a vytvořil tak smyslný, velmi ženský, až koketní vzhled, který byl u veřejnosti velmi oblíbený.

V roce 2005 Ungaro odešel do důchodu a značku prodal internetovému podnikateli Asimu Abdullahovi za 84 milionů dolarů. Po prodeji značka živořila s otáčejícími se návrháři, z nichž poslední, Esteban Cortazar, který byl jmenován v roce 2007, byl propuštěn o dva roky později poté, co odmítl spolupracovat s herečkou Lindsay Lohan.

Následně byla Lohan jmenována uměleckou ředitelkou a spolupracovala s novou hlavní návrhářkou Estrellou Archsovou, která byla narychlo najata jako náhrada za Cortazara. Uvedení Lohanové, které mělo značce zajistit publicitu, bylo na pařížském týdnu módy v roce 2009 přijato s šokem a zděšením.

V roce 2010 během pařížského týdne módy Lindsay Lohanová oznámila, že již nepracuje pro Ungaro ani s ním nespolupracuje a že se k této záležitosti nemůže vyjádřit z právních důvodů. Její práce byla silně kritizována a brzy poté módní dům hledal kupce.

V roce 2009 měla značka tržby kolem 200 milionů dolarů z prodeje vůní a méně nákladných linií v Asii, ale kolekce pro přehlídková mola byla již několik let ztrátová. V dubnu 2010 bylo oznámeno, že Archsová byla odvolána a kreativního ředitele převezme britský návrhář Giles Deacon.

V roce 2012 převzala výrobu a distribuci výrobků Ungaro italská společnost Aeffe, v září 2012 byl kreativním ředitelem Ungaro jmenován Fausto Puglisi a značka oznámila svůj návrat na pařížský týden módy. V roce 2015 Ungaro uvedlo na trh chytrý prsten, který se po připojení k telefonu tlumeně rozsvítí, když mu zavolá několik vybraných kontaktů.

V březnu 2017 Fausta Puglisiho na pozici kreativního ředitele Ungaro nahradil Marco Colagrossi (dříve pracoval pro dámskou konfekci u Giorgia Armaniho). V roce 2017 se Fausto Puglisi stal kreativním ředitelem Ungaro.

Jak se značce daří dnes?

Značce Ungaro se v posledních letech daří poměrně dobře. V roce 2022 dosáhla obratu 170 milionů eur, což je o 10 % více než v předchozím roce. Značka je stále populární zejména v Evropě a Asii.

Značka Ungaro byla založena v roce 1965 francouzským módním návrhářem Emanuelem Ungaro. V 70. a 80. letech byla jednou z nejpopulárnějších módních značek na světě. V roce 1996 však společnost koupila americká investiční společnost Falic Group a od té doby se její úspěch začal pomalu vytrácet.

V roce 2018 společnost Ungaro koupila francouzská investiční společnost First Heritage Brands. Nová vlastnická struktura se zavázala k revitalizaci značky a zavedení nových strategií.

Jednou z klíčových strategií bylo zaměření se na mladší zákazníky. Značka začala spolupracovat s mladými návrháři a představila nové kolekce, které byly modernější a přístupnější.

Další strategií bylo zaměření se na e-commerce. Značka Ungaro otevřela své vlastní e-shopy a začala spolupracovat s významnými online prodejci. Tyto strategie se ukázaly být úspěšné. Značka Ungaro se opět stala populární a její prodeje začaly růst.

V roce 2023 značka Ungaro představila novou kolekci, která byla inspirována 60. a 70. lety. Kolekce byla velmi úspěšná a získala pozitivní recenze od módních kritiků. Značka Ungaro má potenciál stát se jednou z nejpopulárnějších módních značek v Evropě a Asii.

Co značka nabízí?

Značka Ungaro nabízí širokou škálu produktů, včetně oblečení, doplňků a parfémů.

Oblečení

Oblečení značky Ungaro je známé svými výraznými vzory a barvami. Značka nabízí širokou škálu oblečení pro ženy, muže i děti, včetně šatů, sukní, kalhot, obleků, triček, košil a doplňků.

Doplňky

Doplňky značky Ungaro jsou vyrobeny z vysoce kvalitních materiálů a jsou elegantní a stylové. Značka nabízí širokou škálu doplňků, včetně kabelek, bot, šálů, klobouků a šperků.

Parfémy

Parfémy značky Ungaro jsou známé svými výraznými a svůdnými vůněmi. Značka nabízí širokou škálu parfémů pro ženy i muže.

Některé z nejznámějších produktů značky Ungaro:

  • Šaty Ungaro: Šaty značky Ungaro jsou známé svými výraznými vzory a barvami. Jsou vyrobeny z vysoce kvalitních materiálů a jsou elegantní a stylové.
  • Kabelky Ungaro: Kabelky značky Ungaro jsou vyrobeny z vysoce kvalitních materiálů a jsou elegantní a stylové. Jsou k dispozici v široké škále barev a stylů.
  • Parfémy Ungaro: Parfémy značky Ungaro jsou známé svými výraznými a svůdnými vůněmi. Jsou k dispozici v široké škále vůní pro ženy i muže.

Značka Ungaro je synonymem pro luxus a eleganci. Její produkty jsou oblíbené u zákazníků po celém světě.

© 2024 Nakupka.cz | Nakódoval Leoš Lang