Reklamace

Recenze

Ať už člověk nakupuje na e-shopu, nebo v kamenné prodejně, někdy se zkrátka dostane do situace, kdy musí nakoupené zboží reklamovat. Co mnoho lidí o reklamaci neví?

Na úvod je vhodné uvést, že reklamace není totéž co vrácení zboží. Jedná se o dva odlišné úkony, z nichž každý se provádí za jiných okolností a jiných podmínek.

Co je dobré vědět o reklamaci?

Reklamace může proběhnout hladce, nemusí se vůbec jednat o nic komplikovaného. Je však důležité vědět, co zákazník může, a co ne, aby jej prodejce případně nenapálil.

Reklamaci je možné uplatnit i jinde než v místě prodeje. Ze zákona je prodejce povinný přijmout zboží k reklamaci v jakékoliv ze svých prodejen.

Není nutné mít záruční list. Další věc, kterou mnoho lidí. Zákon povinnost předložit s reklamovaným zbožím záruční list neudává.

Prodejce musí vystavit reklamační protokol. Ten musí obsahovat všechny podstatné informace týkající se reklamace.

Na vyřízení reklamace má prodejce 30 dní. Lhůtu je možné prodloužit, ovšem pouze se souhlasem zákazníka.

© 2022 Nakupka.cz | Nakódoval Leoš Lang