Christian Dior

Značky

Dior byl založen 16. prosince 1946 na Avenue Montaigne 30 v Paříži. Jedná se o jednu z největších značek luxusní módy na světě.

Značka Dior vytvořila silná partnerství s hollywoodskými celebritami a influencery sociálních médií, s nimiž úzce spolupracuje, aby oslovila více demografických skupin a obnovila svou identitu jako nová, moderní značka, přestože je na trhu již delší dobu.

Díky tomu může značka vykreslit populističtější image a přilákat širší publikum. Značka spolupracovala a oblékala současné stylové ikony, jako jsou Jennifer Lawrence a Lupita Nyong’o, které mohou rezonovat s mileniály.

Dior efektivně implementoval sociální média do své marketingové komunikační strategie, kdy jsou snímky a videa z kampaní sdíleny jak na oficiálním profilu Dior, tak na stránkách ambasadorů z řad celebrit na sociálních sítích.

Příkladem tohoto úspěchu je kampaň Secret Garden s Rihannou, v níž je Rihanna vidět, jak tančí na píseň ze svého alba (Only If For a Night) skrze zrcadlovou síň.

Tím, že byla Rihanna spojena s písní, vytvořila společnost pocit asociace s její značkou, což bylo pro společnost přínosné, protože byla vyhodnocena jako nejprodávanější celebrita roku 2016.

Navzdory tomu, že dosah není zcela vhodný pro cílovou skupinu značky Dior, spolupráce s osobností jako Rihanna umožňuje společnosti zapojit větší část trhu, protože Rihannina sledovanost na sociálních sítích je čtyřikrát větší než sledovanost módního domu.

Vlastnictví a podíly

Na konci roku 2010 byla jediným deklarovaným významným akcionářem společnosti Christian Dior S.A. společnost Groupe Arnault SAS, rodinný holding Bernarda Arnaulta.

Skupina kontrolovala 69,96 % akcií společnosti Dior a 82,86 % hlasovacích práv, zbývající akcie jsou považovány za volně obchodovatelné.

Společnost Christian Dior S.A. držela na konci roku 2010 42,36 % akcií LVMH a 59,01 % jejích hlasovacích práv. Arnault přímo vlastnil dalších 5,28 % akcií a 4,65 % hlasů.

© 2024 Nakupka.cz | Nakódoval Leoš Lang