Electrolux

Značky

Electrolux AB je švédský nadnárodní výrobce domácích spotřebičů se sídlem ve Stockholmu, který je podle počtu prodaných kusů trvale druhým největším výrobcem spotřebičů na světě po společnosti Whirlpool.

Výrobky Electrolux prodává pod různými značkami (včetně svých vlastních) a jedná se především o velké spotřebiče a vysavače určené pro domácí spotřebitele. společnost Electrolux je primárně kotována na Stockholmské burze cenných papírů a je součástí indexu OMX Stockholm 30.

Významné výrobky

Zde jsou uvedeny nejvýznamnější výrobky společnosti Electrolux:

  • 1919: Vysavač Lux je prvním výrobkem, který společnost Electrolux prodává.1925: D, první chladnička společnosti Electrolux, je absorpční model[11].
  • 1937: Představen je vysavač Electrolux model 30.
  • 1940: Assistent (švédský výraz pro asistenta), jediný válečný spotřební výrobek společnosti,[18] je mixér[27] / kuchyňský robot[28].
  • 1941: Charlton Automatická puška Electrolux SMLE model Lee-Enfield Náhrada za pušku bren pro domobranu, vyrobená z dosluhujících pušek lee-Enfield. Zbraň navrhl Novozélanďan Philip Charlton, který byl v Austrálii automechanikem. Byly vyrobeny pouze 2 kusy[29].
  • 1951: W 20, první domácí pračka společnosti Electrolux, byla vyrobena ve švédském Göteborgu[18].
  • 1959: D 10, první myčka nádobí společnosti, je pultový model přezdívaný „kulatá sklenice“[12].
  • 2001: Uvedení robotického vysavače Electrolux Trilobite na trh[30].
  • Značky

Společnost Electrolux prodává po celém světě pod různými značkami. Většina z nich byla získána fúzemi a akvizicemi a působí pouze v jedné zemi nebo geografické oblasti.

Slogan

Současný mezinárodní slogan společnosti zní „Shape living for the Better“ (Tvořit život k lepšímu).

V minulosti to býval slogan „Myslíme na vás“ V 60. letech 20. století společnost úspěšně prodávala vysavače ve Velké Británii se sloganem „Nic nevysává tak jako Electrolux“.

Ve Spojených státech se často předpokládalo, že používání tohoto sloganu je chybou značky. Ve skutečnosti byl neformální americký význam slova sucks ve Spojeném království v té době již dobře známý a společnost doufala, že slogan s možným dvojsmyslem získá pozornost.

V Indonésii používala společnost Electrolux předchozí slogany jako „Kalau saja semua seawet Electrolux“ (česky: Kdyby byly všechny odolné jako Electrolux).

© 2022 Nakupka.cz | Nakódoval Leoš Lang